Clicky

اینستاگرام ، یک الزام در بازاریابی ؟!

بدون شک حال ، اینستاگرام یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است ،فرقی نمیکند هدفتان بازاریابی برای یک شرکت بزرگ باشد و یا بازاریابی برای شرکتی کوچک و … بازاریابی در اینستاگرام دیگر تنها یک گزینه نیست بلکه یک الزام است .

اگر می‌خواهید دلایل اهمیت اینستاگرام برای بازاریابی برندتان را بدانید تا انتها همراه ما باشید .

 

با بازاریابی در اینستاگرام می‌توانید به افراد بسیاری دسترسی پیدا کنید :

اینستاگرام با بیش از ۸۰۰ میلیون عضو فعال ، جامعه بزرگی از مخاطبین را برای رساندن پیام بازاریابی پیش روی شما قرار می‌دهد . شما با استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام می‌توانید پیغام خود را با دقت بالا به مخاطبین مورد نظر و مشتریان خود برسانید . استفاده از هشتگ‌ها باعث می‌شود در جستجوهای مرتبط کاربران حضور داشته باشید و دیده شوید . حتی می‌توانید با صرف اندکی وقت و هزینه با استفاده از تبلیغات هدفمند اینستاگرام ، پیام خود را با هدفگذاری دقیق‌تری به جامعه هدف خود برسانید .

 

اینستاگرام بستری مناسب برای روایت داستان است :

مردم به داستان‌ها علاقه دارند . روایت داستان برای کسب‌وکارها از این منظر مفید است که بهترین راه برای برقراری ارتباط عاطفی با مخاطبین است . به اشتراک گذاشتن محتوای تصویر بهترین راه برای روایت داستان و هویت برند و شرکت و همچنین برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه در آینده است .

سعی کنید بر روی احساسات مخاطبین تمرکز کنید و با آن‌ها رابطه عاطفی ایجاد کنید تا در آینده نتیجه آن را در قالب خرید بیشتر و بازگشت مشتریان ببینید.

 

ایسنتاگرام بهترین شبکه اجتماعی برای جلب مشارکت کاربران است :

اینستاگرام در بین تمام شبکه‌های اجتماعی بیشترین نرخ مشارکت کاربران را دارد ؛ بیشتر از فیسبوک و توئیتر و … علاوه ‌براین نرخ مشارکت برای پست‌های برندها نیز در اینستاگرام بیشتر است ؛ یعنی کاربران اینستاگرام گزینه‌های بهتری برای رساندن پیام‌های تبلیغاتی برندها هستند .

توجه داشته باشید که مشارکت واقعی تنها شامل لایک و کامنت نیست ، بلکه باید با مخاطبین خود در ارتباط و تعامل باشید تا مشارکت در فضای مجازی به وفاداری مشتریان در دنیای واقعی تبدیل شود .

 

اینستاگرام منبعی از نظرات و دیدگاه‌های مشتریان شماست :

شما به عنوان یک کارشناس بازاریابی باید تمام مکالمات و دیدگاه‌هایی را که پیرامون محصولات و برند شما بین مشتریان وجود دارد را پیگیری کنید ، شبکه‌های اجتماعی و بخصوص اینستاگرام حامل نظرات و دیدگاه‌های بسیاری پیرامون محصولات خریداری شده توسط کاربران هستند . کاربران در اینستاگرام به علت امکان بارگذاری تصاویر و ویدئوها ، بیشتر در مورد محصولاتی که خریداری کرده‌اند بحث و تبادل نظر می‌کنند ، از این رو اینستاگرام گنجینه‌ای از دیدگاه‌های مردم پیرامون محصولات و برند شماست .

 

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید .
تهیه و تنظیم : تیک لند