Clicky

11 استراتژی بازاریابی ضروری برای صاحبان تجارت

شما احتمالاً ایده بسیار عالی را برای تجارت خود به دست آورده اید ، حالا نیاز دارید مشتریان خود را بیابید .

تجارت های کوچک برای این که در دنیای رقابتی امروز پیروز و موفق باشند ، باید وب سایت و وبلاگ های خود را به طور مداوم بروزرسانی کنند و توسط ایمیل یا پیامک همیشه به بازاریابی بپردازند . توجه داشته باشید که می توانید بهترین محصولات و سرویس های دنیا را در تجارت خود ارائه کنید ، اما اگر  مشتریان واقعی شما را نشناسند ، این امر باعث از دست رفتن زمان و هزینه صرف شده شما می شود .

در این مقاله لیستی از ۱۱ توصیه بازاریابی بیان شده که برای افزایش نمایان شدن تجارت شما بسیار عالی است و باعث می شود تا بسیاری از مشتریان جدید شما را بشناسند و ... پس تا انتها این مقاله همراه ما باشید .

 

برند سازی :

برای اینکه مشخص کنید شرکت شما در ارتباط با چه چیزی است، چه کاری انجام می دهد و در چه حوزه و زمینه ای فعالیت می نماید، شما نیاز دارید تا یک هویت شفاف و واضحی از برند خود داشته باشید . زمانی که شما بدانید که شرکت شما چه مواردی را ارائه می دارد و در معرض نمایش می گذارد ، نیاز به یک نام مناسب ، لوگو ، رنگ ها و موارد بصری دارید که این امر مهم را برای مشتریان مشخص کرده و منتقل کند .

 گزینه های مختلف بسیاری برای چگونگی انجام این مورد وجود دارد ، مانند به کارگیری یک طراح سایت مستقل و یا همکاری با یک موسسه طراحی . این گونه موارد می تواند از نظر مالی برای شما گران تمام شود . به این فکر کنید که چگونه شرکت های بزرگ مانند starbucks و یا mcdonald توسط برندها ، لوگوها و رنگ های انتخابی شان معرفی و مشهور شده اند .

 زمانی که شما لوگویی را برای تجارت خود در اختیار دارید ، اطمینان حاصل کنید که آن را در همه جا قرار می دهید ، مانند تبلیغات ، کارت های بازرگانی ، تمبرها ، امضای ایمیل وغیره ، تا به این ترتیب بتوانید آگاهی و نمایان شدن برند خود را افزایش دهید. شما باید کارهای بیشتری از مهر کردن برند خود در هر جایی انجام دهید .  برند شما باید خاطره انگیز باشد، حتی اگر لوگو از میان برداشته شود .

 

تجارت و مشتریان خود را بشناسید :

یک تصور غلط رایج در این زمینه این است که راه حل همه کاره برای استراتژی بازاریابی وجود دارد که شما می‌توانید بهترین نتایج را از آن انتظار داشته باشید و این موضوع هیچ ارتباطی با اینکه نوع تجارت تان چیست ، ندارد . این موضوع اصلا صحیح نمی باشد ، زیرا تمامی تجارت ها متفاوت می باشند و همه آن ها نیازها و احتیاجات متنوعی در بردارند .

 قبل از اینکه عواملی را برای استفاده در استراتژی بازاریابی کلی خود انتخاب کنید ، شما باید به دقت درباره مشتریان مورد نظر خود فکر کنید . دموگرافیک (جمعیت شناسی) مربوط به آن ها چیست ؟ سن و سال ها آنان به چه ترتیب است ؟ در کجا زندگی می کنند ؟ از چه سرویس های آنلاینی استفاده می نمایند ؟ چگونه به دنبال محصولات شما می باشند ؟

شفاف و واضح بودن در ارتباط با جزئیاتی مانند این ها، به شما اجازه می دهد تا استراتژی موثر و مورد هدف خود را توسعه دهید که روی مسیرها و کانال هایی تمرکز می نماید که بیشترین و بهترین نتایج را برای تان به ارمغان می آورد .

 

از تبلیغات فیس بوک استفاده کنید :

تبلیغات فیس بوک یکی از بهترین راه ها برای هدف گذاری مخاطبین و مشتریان تجارت می باشد . تبلیغات شما می تواند روی فاکتور هایی از جمله سن ، جنسیت ، موقعیت جغرافیایی ، علایق ، عادت های آنلاین و غیره تمرکز نماید .

این سیستم برای استفاده آسان می باشد و نسبتا هزینه زیادی را در بر ندارد . شما به این ترتیب می توانید به شمار بالایی از مشتریان واقعی خود در کوتاه ترین زمان دست یابید .

 

داشتن یک وب سایت بسیار عالی :

اگر تنها یک مورد وجود داشته باشد که باعث شود مردم از شرکت شما دوری گزینند ، داشتن یک وب سایت بسیار ضعیف و نامناسب می باشد . در این باره فکر کنید ؛ شما به سختی تلاش کرده اید که کلیک ها و مشتریان بسیاری را به سایت خود جذب کنید ، آن ها سایت شما را کاربر پسندانه نمی یابند و احساس می کنند که برای جستجو یابی بسیار سخت می باشد و غیره .

این یک خطای بسیار ساده ای است که باید از آن دوری گزینید و نباید در این زمینه دچار اشتباهات نشوید . طراحی سایت ارزان نمایانگر برند و تجارت و تمام فعالیت های مربوط به آن می باشد، پس در این زمینه دقت بسیاری را به خرج دهید .

 

سئو و بهینه سازی سایت را درک کنید :

یکی از مهمترین روش های دستیابی به مخاطبین وب سایت تان ، از طریق جستجوها در گوگل می باشد . حتی اگر گوگل الگوریتم های جستجوی خود را تغییر دهد ، شما نیاز دارید تا کلمات کلیدی صفحات خود را بهینه سازی نمایید تا اطمینان حاصل کنید که در جستجوها در رده بندی بسیار بالایی قرار دارید .

این امر بسیار مشهور می باشد که داشتن یک سایت که در اولین صفحه نتایج گوگل نمایان می شود ، می تواند شانس کلیک های بیشتری را به دست آورد و مخاطبین بیشتری را دریافت کند . از این رو هر کاری که از دست تان برمی‌آید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در جایی در صفحات نتایج گوگل قرار دارد که در معرض نمایش همه مخاطبین می باشد .

 

ایمیل را فراموش نکنید :

ایمیل مزیت های بسیاری به عنوان یک کانال بازاریابی در بر دارد. این مورد برای انجام دادن بسیار ساده، برای اتوماتیک کردن آسان می باشد، ارتباطات بسیار سریع را امکان می دهد، هزینه کمی دارد و می تواند شما را به شمار بالایی از مشتریان واقعی خود برساند، مخصوصا اگر شما لیست  مشترکین ایمیل خود را همانند تصویر بالا تقسیم بندی نمایید.

 زمانی که یک بار آدرس ایمیل اشخاصی را به لیست مشترکین خود افزودید، اطمینان حاصل کنید که شما محتوا های مربوطه، ارزشمند، شگفت انگیز و کاربردی را برای آن ها مهیا می کنید که به این ترتیب مردم بیشتر تمایل دارند تا ایمیل های شما را باز کنند، نه این که به سرعت آن را حذف کنند و یا به  بخش spam  منتقل سازند- در غیر این صورت شما تنها وقت خود را تلف می کنید.

ایده اصلی این است که باعث شوید افراد بیشتری به سایت شما جذب شوند تا در صورت تمایل محصولات تان را خریداری نمایند . ایمیل همچنان یکی از روش های افزایش میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان یک سایت و یا تجارت محسوب می‌شود .

 

ا ز google my business استفاده کنید :

Google my business یک ابزار بسیار مفید برای تجارت های محلی با مشتریان محلی می‌باشد . زمانی که مردم در بخش و موقعیت جغرافیایی مشخصی در گوگل برای محصولات و سرویس هایی که مهیا می نمایید جستجو کنند ، این مورد روش عالی می باشد تا تجارت خود را در بالای صفحه جستجو ، نمایان سازید .

زمانی که مشتریان واقعی ، پروفایل و نظرات مثبت افراد دیگر در ارتباط با تجارت تان را در بالای لیست مشاهده می کنند ، برند شما به طور اتوماتیک اعتبار بیشتری را به دست می‌آورد و مردم بیشتر تمایل دارند تا به شما و تجارت تان اعتماد کنند .

 

یک تیم ورزشی محلی را پشتیبانی کنید :

با وجود کارهای آنلاین بسیار زیادی که این روزها انجام می شود ، گاهی اوقات مردم روش های سنتی نمایان کردن تجارت خود را فراموش می کنند. برای تجارت های محلی، اسپانسر کردن و پشتیبانی نمودن یک تیم ورزشی محلی هنوز هم یک راه عالی برای افزایش آگاهی برند و شرکت آن ها محسوب می شود .

 مردم عاشق تیم های ورزشی محلی خود می باشند و نمایان شدن لوگو شما روی کیت ورزشی این تیم می تواند باعث شود که مردم همان محل و موقعیت جغرافیایی ، با برند شما بیشتر ارتباط و تعامل یابند. به این صورت زمانی که آن ها به محصولات شما نیاز داشته باشند ، بیشتر به شما فکر می کنند .

 

آگاهی و شناخت محصولات خود را با نمونه ها و دموهای رایگان تبلیغ نمایید :

اگر می خواهید تا محصولات و سرویس های تان شناخته شده و آگاهی بیشتری یابند ، باید اجازه دهید تا مردم آن ها را امتحان کنند . یک مثال عالی از این امر زمانی است که keuring می خواست تا از دستگاه های ساخت قهوه برای اداره و دفتر به ساخت دستگاه های مشابه برای مصارف خانگی تغییر مسیر دهد .

علی رغم این حقیقت که آن ها محصول شگفت انگیزی را برای فروش داشتند ، اما در آن زمان نیز یک دستگاه قهوه ایستاده یک ایده بسیار جدید بود . از این رو آن ها برای این سیستم دم کردن keuring در مغازه ها و مکان هایی که قابلیت مشاهده بسیار بالایی دارند، تلاش نمودند .

این استراتژی به طور آشکاری توانست درآمد بسیاری را برای تجارت مذکور فراهم آورد ، و از آن پس این شرکت در بازار قهوه سازهای آمریکا تبدیل به یک مورد برجسته شد و راه خود را با موفقیت طی نمود .

 

روی ارجاعات مردم و مشتریان بسیار تمرکز کنید :

 از مشتریان کنونی خود برای فراگیر شدن تجارت تان استفاده کنید: سعی نمایید تا ارجاعات را انگیزه ببخشید تا مشتریان بیشتری را برای پیوستن به شما و برندتان ، تشویق نمایید .

اگر بخواهیم به صورت کلی این امر را توضیح دهیم بسیار سخت و دشوار می‌شود، زیرا این مورد بسیار بستگی به نوع تجارتی دارد که شما راه می اندازید . در هر صورت ، اگر شما جوایز و پاداش هایی مانند محصولات رایگان ، هدایا ، تخفیف ها و مواردی از این قبیل را ارائه دارید ، شما مشتریان راضی و خشنودی را خواهید داشت که از اینکه افراد دیگر را نیز از وجود برند و تجارت شما مطلع می سازند ، بسیار خوشحال می شوند .

دیگر مزیت ارجاعات این می باشد که اگر مشتریان تجارت و برندتان را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد نمایند ، دوستان  و آشنایان آن ها به طور اتوماتیک تمایل به اعتماد کردن شما دارند . به این دلیل ، ارجاعات می توانند نسبت به دیگر کانال های بازاریابی ، افزایش میزان تبدیل مخاطبین به مشتریان بسیاری را باعث شوند .

 

از google adwords  استفاده کنید :

در حالی که google adwords نسبت به دیگر گزینه های بازاریابی موجود گران تر می باشد ، اما شما باید هم چنان آن را مورد ملاحظه قرار دهید ، زمانی که این امر به خوبی انجام شود می تواند ابزار بازاریابی بسیار قدرتمندی به شمار آید .

 به یاد داشته باشید که کلید اصلی موفقیت این می باشد که افراد زمانی که در گوگل جستجو می‌کنند ، شما را بیابند و با استفاده از adwords ،  شما می توانید شانس دیده شدن نام تجارت و برندتان را در معرض دید کاربران و مردم افزایش دهید .

 

 روی مواردی تمرکز کنید که برای شما و تجارت تان بسیار کاربرد دارد :

کانال های بازاریابی بسیار مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و میزان مشاهده شدن و نمایان شدن برند و تجارت تان را افزایش دهید . به یاد داشته باشید که هرگز از امتحان کردن استراتژی های بازاریابی مختلف نترسید و تمام تلاش خود را روی بهترین و کاربردی ترین مواردی متمرکز سازید که می توانند نتایج بسیار عالی را برای شما و تجارت تان رقم بزنند .

 

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید

تهیه و تنظیم : تیک لند