Clicky

هنر برندسازی

برندینگ چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار شما دارد؟

برند یک اسم، اصطلاح، طرح، نماد یا هر خصوصیتی است که محصول یا خدمات یک فروشنده را به گونه‌ای معرفی می‌کند که آن را از فروشندگان مشابه متمایز می سازد. علامت تجاری نماد قانونی ساختن برند است. برند ممکن است یک ویژگی، مجموعه‌ای از ویژگی‌ها یا همه‌ی ویژگی‌های آن فروشنده را مشخص سازد. اگر برند به صورت یک عنوان برای شرکت یا کارخانه‌ای استفاده شود در اصطلاح به آن نام تجاری می‌گویند.

زمانی که ویژگی‌های مربوط به برندی را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که برند فراتر از یک نام تجاری است. با این حال وقتی اکثر مردم راجع برندینگ صحبت می‌کنند آنها برند را به لوگو و نوع بسته‌بندی آن یا موردی که لوگو را به طور واضح نمایان کند مربوط می‌دانند.

در دنیای واقعی هیچکس به منابع نامحدود، بازارهای بی رقیب، محصولات و خدمات کامل و بدونِ عیب دسترسی ندارد و هیچ قادرِ مطلقی وجود ندارد تا کاری کند که مشتریان همانگونه‌ای فکر کنند که شما می‌خواهید.
لذا با وجود تمامِ این محدودیت‌ها و حقایق، شرکت‌ها نیاز به هنری به نام برندینگ دارند تا بتوانند مشتریان را با خود همراه کنند.

در زیر به نکاتی در جهت توسعه یک برند می‌پردازیم:

اگر به فکر رقابت با رقیبان هستید، سعی کنید تا یک برند با هویتی متعالی و پرنشاط خلق کنید؛ از خلق یک برند صرفاً برای مبارزه با رقیبان‌تان صرف نظر کنید و دوراندیشانه‌تر شروع به ساخت برند کنید.

از جملات و شعارهایی استفاده کنید که هم خودتان به آن اعتقاد داشته باشید و هم درک آن برای مخاطب ساده باشد.

به صورت متعدد و متوالی وضعیت خودتان را در مقابل رقیبان مورد ارزیابی قرار دهید.

شعاری ساده برای هویت برندتان انتخاب کنید که قابل درک باشد

از مشتریان خود بخواهید که در مورد برند شما توضیح دهند تا متوجه شوید که چه برداشتی از برند شما داشته‌اند. جالب اینکه در نهایت خواهید فهمید که با این همه تملق و زیاده‌روی در مورد برند، بازهم آنها کمتر از آن چیزی که شما گفته‎اید می‌گویند و فهمیده‌اند.

مخاطبین در مورد شما خوب می‌گویند؛ البته اگر شما محصول خوب تولید یا خوب خدمات ارایه کنید و اجازه دهید خود آنها در مورد آن صحبت کنند.

محصولات شما باید بخشی از شخصیت شما باشد و نه قسمتی از بازار فروش.

و در آخر اینکه برندهای بزرگ همیشه در فکر انجام کارهایی غیرقابل تصور دیگران هستند، در نتیجه آنها فراموش نشدنی خواهند شد.

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید .
تهیه و تنظیم : تیک لند