Clicky

اینستاگرام و سئو

اینستاگرام به دست کوین سیسترم و مایک کریگر در سال ۲۰۱۰ طراحی و راه اندازی شد. این سرویس به شدت رشد کرد و تا کنون رتبه ی ۳۰۰ میلیون کاربر در سال ۲۰۱۴ برای اینستاگرام ثبت شده است. گفته می شود اگر اینستاگرام با این شدت رشد کند از فیس بوک بزرگتر خواهد شد . مدیر عامل شرکت فست و بنیان گذار اینستاگرام می گوید : اینستاگرام موجودیت بزرگی در جهان خواهد بود.  هم اکنون تقریبا نمی توان گوشی هوشمندی را پیدا کرد که از این سرویس استفاده کند .

 

بازاریاب ها از اهمیت رنک بالا در موتور های جستجو اطلاع دارند. سوال بزرگ برای بازار یاب ها و برند ها این است که ارزش اینستاگرام در سئو چقدر است ؟ آیا در افزایش رتبه ی سایت تاثیر دارد یا فقط یک سرگرمی بصری است.

 

بدیهی است که تمامی روش های بدست آمده در این زمینه از طریق مهندسی معکوس می باشد و تا الان هیچ رفرنسی از اینستاگرام اعلام نکرده است که چه الگوریتمی حاکم بر سبقت در سرچ را دارند.

 

همه از جذابیت بیش از اندازه شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای ارتباط آنلاین در حال حاضر اطلاع داریم. آمارها نشان می‌دهند که بیش از ۸۵ درصد مردم در ایران شب‌ها با گوشی همراه خود به خواب می‌روند. این موضوع اگر چه حاکی از نکات منفی بسیاری است، اما می‌توان از آن استفاده‌های مثبتی نیز به عمل آورد. از این محبوبیت می‌توان در جهت بازاریابی و نشان دادن هر چه بیشتر محصولات و خدمات خود یا افزایش بازدید کننده سایت و سئوی سایت خود استفاده نمود. در زیر چندین روش برای بازاریابی با استفاده از اینستاگرام را توضیح خواهیم داد:

 

سئو در اینستاگرام رابطه مستقیم با ساخت هش تگ و همچنین میزان امتیاز و فالور های هر شخص دارد.

از هشتگ استفاده کنید. استفاده از هشتگ و کلمات مرتبط با برندتان می تواند در یافتن برندتان توسط افراد کمک کند.

مطمئن شوید که پروفایل محصول تان را در اینستاگرام کامل کرده باشید. مثل تمام شبکه های اجتماعی دیگر مهم است که عکس های مناسبی ضمیمه ی پست های تان کرده باشید.

همچنین می توان جوین بودن اینستگرام با گوگل پلاس شخص رو هم با تاثیر و کارآمد دانست.

آدرس سایت خود را در پروفایل اینستاگرام خود وارد کنید. حتی اگر سایتی نداشتید آدرس پروفایل گوگل یا لینکداین یا فیس بوک خود را درج کنید تا مخاطبانتان را به سمت آن صفحات هدایت کنید.

عکس‌های در صفحه خود قرار دهید تا توجه مخاطبان را جلب کند. در میان انبوه عکس‌های قرار داده شده، عکس شما باید خصوصیتی داشته باشد که بازدید کننده روی آن توقف کرده سپس به سمت فالو کردن از شما پیش برود.

در توضیحات پروفایل خود به جای درج اطلاعات کلیشه‌ای و توضیح مشخص کسب و کار خود ، از جملاتی استفاده کنید که بازدیدکننده را وادار به دنبال کردن شما کند.

چنانچه تخفیف یا فروش ویژه‌ای دارید آن را فقط و فقط و فقط در پروفایل اینستاگرام خود نوشته و از ارائه آن در سایت خود یا … خودداری کنید.

عکس پروفایل خود را هر ماه تغییر دهید تا برای دیگران تازگی داشته باشد و پروفایلتان کهنه و تکراری نشود. با این کار از دید اینستاگرام نیز کاربر فعال ‌تری به شمار می‌آیید که باعث می‌ شود عکس های شما بیشتر در نتایج جستجو قرار گیرد. برای این کار مثلا زمینه لوگوی خود یا حالت قرار گرفتن آن را تغییر دهید یا جمله‌ای به آن اضافه کنید.

حتما به همراه عکس محصولات خود مطلب یا آموزشی درباره آن ها قرار دهید. مردم از تبلیغ محض کمتر استقبال می کنند تا مطالب آموزشی . قرار دادن آموزش باعث می‌شود شما در امور محصولات خود به عنوان یک متخصص به چشم آمده و مردم اعتماد بیشتری به شما کنند در کل سعی کنید پیج خود را از یک نواختی در بیاورید.

و در آخر اینکه سعی کنید تعداد دنبال کننده های خود یا همان فالوور های خود را بالا ببرید و بیشتر و بیشتر کنید چرا که هر چه تعداد فالوور های شما بیشتر باشد افراد بیشتری از محصولات یا خدمات شما آگاهی پیدا میکنند و این امر هم برای بهینه سازی وب سایت شما یا همان seo و هم برای بحث برندینگ و برند سازی ، حائز اهمیت است .

شما میتوانید برای بالا بردن تعداد فالوور های خود از ربات اینستاگرام استفاده کنید چرا که این ربات ۲۴ ساعته مثل خود شما می تواند بر روی پیج شما کار کند و شما را به اهدافتان نزدیکتر کند . ( برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید )

بازاریابی محصولات در اینستاگرام کار ساده ای می‌شود چنانچه شما این توصیه ها را انجام داده و همچنین از خود خلاقیت به خرج داده برای انجام کارهای دیگری که تازگی داشته باشند .

 

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید .

تهیه و تنظیم : تیک لند