Clicky

تاثیر رسانه های اجتماعی در سئو و بهینه سازی وب سایت

رسانه اجتماعی یک راه عالی برای ارزیابی این است که مردم واقعا به چه مواردی در ارتباط با یک وب سایت بخصوص فکر می کنند . موتورهای جستجو می توانند بر این اساس به انتخاب سایت ها بپردازند و از این طالاعات برای مشخص کردن این که چگونه یک وب سایت باید رتبه بندی شود، استفاده می نمایند . در ادامه تاثیر رسانه های اجتماعی را بر سئو و بهینه سازی وب سایت آشکار می نماییم  پس تا انتهای این مقاله .

 

لینک های رسانه اجتماعی ممکن است یا ممکن نیست رتبه بندی جستجو وب سایت شما را ارتقاء دهد.

آیا گوگل لینک های منتشر شده در اکانت های اجتماعی را جزو بک لینک های معتبر می داند (BACKLINKS)؟ زمانی که یک پست وبلاگ در تویتر فراگیر می شود، آیا آن لینک های جدید، رتبه بندی جستجوی پست را ارتقاء می دهند؟

بسیاری از بازاریابان اعتقاد دارند که لینک گذاری ها به وب سایت شما توسط اکانت های رسانه اجتماعی دارای تاثیر بسیاری بر رتبه بندی سایت تان دارد.

 

پروفایل های رسانه اجتماعی در موتورهای جستجو رتبه بندی می شوند.

در حالی که اشتراک گذاری های اجتماعی ممکن است و یا ممکن نیست بر موقعیت صفحات وب در لیست جستجو در مرورگرها تاثیر بگذارد، پروفایل های رسانه اجتماعی شما قطعا بر روی محتوای نتایج جستجوی سایت تان تاثیر می گذارند. در حقیقت، پروفایل های رسانه اجتماعی اغلب در میان نتایج برتر در لیست جستجوهای مربوط به نام برند ها قرار دارند. زمانی که من "GENERAL ELECTRIC" را در گوگل جستجو کردم، پروفایل های INSTAGERAM و PINTEREST شرکت به ترتیب جزو پنجمین و ششمین مورد در لیست نتایج بود و اکانت TWITTER آن ها در هشتمین مورد در این لیست جای گرفته بود.

کانال های اجتماعی می توانند شخصی تر از صفحات وب سایت باشند، و بهترین روش برای درک خصوصیت ها و ویژگی های یک شرکت به دور از شلوغی و پیچیدگی هایی می باشد. زمانی که درباره یک شرکت تحقیق و جستجو می کنم، اطلاعات زیادی درباره آن نمی دانم و معمولا مستقیم به صفحه TWITTER و FACEBOOK آن ها می روم. از این رو اگر اکانت رسانه اجتماعی در صدر نتایج جستجو قرار بگیرد، بیشتر تمایل دارم تا روی آن ها کلیک نمایم تا این که بخواهم روی وب سایت آن ها کلیک کنم.

هیچ شکی وجود ندارد که پروفایل های رسانه اجتماعی شما برای گوگل و مخصوصا برای افرادی که به دنبال شما در دنیای آنلاین می باشند، اهمیت بالایی دارد. داشتن تعدادی کانال های رسانه اجتماعی فعال می تواند تجربه آگاهی کسب کردن درباره شما و تجارت تان را جذاب تر، سرگرم کننده تر و شخصی تر بسازد و نمایان کند. هم چنین، در حالی که برخی ممکن است GOOGLE+ را یک کانال اجتماعی غیر ضروری بدانند، اما بازاریابان نباید این حقیقت را به دست فراموشی بسپارند که پروفایل GOOGLE+ شرکت، یکی از اولین منابع جستجو می باشد که مشاهده و البته روی آن کلیک خواهد شد. هم چنین، به این ترتیب دارای پروفایلی با اطلاعات بروز و محتوای های جذاب می باشید.

 

کانال های رسانه اجتماعی نیز در نوع خود مرورگرهایی محسوب می شوند.

این روزها، مردم تنها به GOOGLE و BING برای جستجو کردن مواردی رجوع نمی کنند، آن ها هم چنین از کانال های رسانه اجتماعی به کار می برند تا آن چه می خواهند و به جستجوی آن می باشند را به دست بیاورند.

این امر به دو روش کار می کند: ابتدا، اگر شما در TWITTER فعال می باشید، کاملا امکان پذیر است که افرادی "اپلیکیشن توزیع محتوای جدید" شما را بعد از جستجو کردن برای تویت های تبلیغاتی و بازاریابی مربوطه توسط موتور جستجو TWITTER، کشف کنند. به همین ترتیب، برندهایی که روی زیبا به نظر رسیدن محتواهای شان تمرکز دارند می توانند از مشاهده شدن و نمایان ساختن محتواها در PINTEREST و INSTAGERAM با استفاده از هشتگ ها و طبقه بندی های مناسب پین ها (PINS) نفع ببرند.

به علاوه، همان طور که در بخش اول ذکر شد، اگر افرادی بخواهند تا شرکت شما را بررسی کنند، آن ها تمایل دارند تا اکانت تویتر و فیس بوک شما را باز کرده و جستجوی سریعی را انجام دهند تا دریابند که در هر کانالی، چه نوع حضوری را به عمل می آورید. YOUTUBE و البته GOOGLE+ نیز موتورهای جستجو محسوب می شوند.

 

همین حالا خیر، به معنای "نه" همیشگی نمی باشد.

تنها به این دلیل که گوگل می گوید که سیگنال های رسانه اجتماعی اخیرا روی رتبه بندی جستجو وب سایت ها تاثیر نمی گذارد به این معنا نمی باشد که همیشه به این ترتیب خواهد بود. رسانه های اجتماعی هیچ نشانه ای از تبدیل شدن به یک بخش کم اهمیت برند یا حضور آنلاین فرد را در بر ندارند. به علاوه، با توجه به استراتژی های ساخت لینک مانند نوشتن پست مهمان، رسانه های اجتماعی تبدیل به یک روش کم اعتباری برای نشان دادن کیفیت یک صفحه وب سایت تبدیل شده اند و حالا به نظر می رسد که موتورهای جستجو به دنبال معیارها و سیگنال های دیگری برای تعیین کردن سئو و بهینه سازی وب سایت ها می باشند.

 

BING را فراموش نکنید.

اینکه الگوریتم های جستجو گوگل سیگنال های رسانه اجتماعی را نادیده می گیرند، نباید باعث شود تا بازاریابان تاثیر رسانه اجتماعی بر سئو و بهینه سازی سایت را نادیده بگیرند. در عوض، بازاریابان باید مفهوم جستجو خود را گسترش دهند و سئو و بهینه سازی وب سایت باید به روش های متعددی مورد ملاحظه قرار بگیرد تا مردم به راحتی محتواهای مد نظر خود را در سراسر وب بیابند. آن ها هم چنین باید درباره تاثیرات مثبت افزایش میزان ترافیک از رسانه های اجتماعی فکر کنند که می تواند رتبه بندی جستجو آن ها را همانند نمایش دادن پروفایل های اجتماعی در صدر نتایج ابتدایی جستجو، مقرر نمایند.

در نهایت، دنیای وب تماما درباره ساخت و ایجاد ارتباطات، پرورش دادن مخاطبین، بیان کردن هویت و به اشتراک گذاری ایده ها می باشد... این مورد اساسا اجتماعی است و هیچ دلیل و بهانه ای وجود ندارد که بهترین عملکردهای سئو و بهینه سازی وب سایت در مقابل رشد و پیشرفت در این راستا عمل کند، مخصوصا زمانی که قوانین مربوط به سئو و بهینه سازی در نهایت به معنای این می باشند که وب سایت ها را با لذت بیشتری همراه سازند و آن جا را تبدیل به یک مکان مفید و کاربردی برای مردم نمایند.

 

امیدوارم از این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

تهیه و تنظیم : تیک لند